۱۳۹۲ خرداد ۷, سه‌شنبه

ایران در آستانه مصیبت


احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران

کشته شدن یکی از راه پیمایان تظاهرات میلیونی مردم معترض تهران نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز دوشنبه توسط پایگاه بسیج مستقر در حاشیه میدان آزادی،علامتی هشداردهنده است.

این جنایت در بطن خود تا آن اندازه استعداد دارد که بحران موجود در ایران را مُبـّدل به مصیبتی ملی کند.

تیراندازی مزبور علی رغم مسالمت آمیز بودن راهپیمائی روز دوشنبه تهرانیان حاکی از آن است که دست های پلیدی درصدد به خشونت کشاندن اعتراضات آرام مردم بمنظور گرفتن ماهی مراد از آب گل آلودند.

رهبران جنبش اصلاح طلبی ایران اعم از آقایان کروبی و موسوی و خاتمی و دیگر خیراندیشان باید بر خود فرض بدانند تا به هر شکل ممکن از بروز خشونت های خیابانی اجتناب شود.

حرامیان در حالی در سایه مترصد گذاشتن جنازه معترضین بر کف خیابانند که دورتر از تهران، دولت تل آویو حریصانه و شریرانه در حال رصد کردن تحولات ایران است.

با بالا گرفتن خشونت خیابانی در تهران یا دیگر شهرهای ایران بهترین فرصت طلائی در اختیار دولت اسرائیل قرار خواهد داشت تا در غفلت مردم و رهبران جنبش اصلاحات اقدام به حمله نظامی به نیروگاه نطنز و دیگر پایانه های هسته ای ایران کند.

تهاجم محتملی که در حکم نشاندن شاهین اقبال بر شانه های محمود احمدی نژاد و عقبه سیاسی ـ نظامی ایشان در تهران خواهد شد تا بدینوسیله و با توسل به توجیه حمله دشمن، از استراتژی «خاموشی آتش با آتش» استفاده کرده و فضای سیاسی فعلی موجود در ایران را در کسری از ثانیه مُبدل به فضائی نظامی و امنیتی نموده و با اتکای بر چنین جوی ضمن پیدا کردن فرصت حکومت نظامی یا سرکوب خشن معترضین، شهروندان را با توجیه لزوم حمایت از «دولت مستقر» در نبرد با «دشمن خارجی» از صرافت پی گیری مطالبات مدنی شان بیندازد.

این در حالی است که دولتمردان اسرائیل نیز بارها در پنهان و آشکار نشان داده اند، بقای سیاسی و تداوم حضور «احمدی نژاده تندرو و نامتعارف» در راس قوه اجرائی ایران را فرصت مغتنمی دانسته تا بدآن وسیله و با توسل به مواضع و اظهارات غیرمسئولانه و ماجراجویانه اش بستر سیاسی مناسب برای پنهان کردن تبهکاری های خود و کسب موقعیت برتر در کریدورهای سیاسی نظام بین الملل را فراهم آورند.

طبعاً روی کار آمدن رئیس جمهوری معقول و متعارف در تهران بمعنای محروم شدن اسرائیل از «فرصت احمدی نژاد» خواهد بود. فرصتی که نشان داده با اتکای بر خامی و نابلدی سیاسی بمراتب مفیدتر و بهداشتی از تسلیحات نظامی و دستگاه دیپلماسی مزورانه اسرائیل در خدمت منافع اسرائیل عمل می کند.

بر همین اساس کمال حزم اندیشی است تا رهبران جنبش اعتراضی فعلی ایران به هر شکل ممکن مانع از تداوم خیابانی ماندن اعتراضات موجود شده و رقیب را که ظاهراً مصمم شده اعتراض مردم را به خون بکشد، ناکام بگذارد.

تشییع جنازه شهروند کشته شده تظاهرات روز دوشنبه فرصت مغتنمی است تا آقایان کروبی و موسوی و دیگر همراهان ایشان ضمن تشکیل ستاد رهبری بحران موجود، با خاک سپاری آن مرحوم در بهشت زهرا، صحن امام را کانون بست نشینی و تداوم اعتراض مدنی خود کرده تا بدینوسیله ضمن استفاده از فضای معنوی ـ سیاسی «حرم» حفاظت از جان معترضین را نیز با ماندن در «حرم» تضمین و رقیب را نیز محروم از طعمه و توجیه مناسب برای عملیاتی کردن دسائس خود کند.



داریوش سجادی

26/خرداد/88



لازم به ذکر است بالغ بر دو ماه بعد از انتشار این مقاله در مورخه 17 مرداد 88 خبر زیر بر خروجی خبرگزاری های معتبر جهانی قرار گرفت:

اسرائیل در زمان ناآرامی‌ها در ایران قصد حمله به این كشور را داشت.

یك منبع دیپلماتیك آمریكا در گفت‌وگو با روزنامه الجریده كویت گفت كه دولت اسرائیل در بحبوحه اعتراض مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران قصد حمله به این كشور را داشت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

یك دیپلمات آمریكائی در قدس كه خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه «الجریده» گفته كه اسرائیل با آغاز موج اعتراضات مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران از دولت آمریكا خواست كه با حمله هوائی به تاسیسات هسته‌ای و حیاتی ایران موافقت كند.
این مقام مشهور آمریكائی ادامه داد: دولت «باراك اوباما» رئیس جمهور آمریكا درخواست رسمی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل كه به امضای شیمون پرز، رئیس اسرائیل نیز رسیده بود نادیده گرفت.
دیپلمات آمریكائی تاكید كرد اسرائیل در حمله نظامی كوبنده و شدید به ایران جدی بود اما وقتی كه آمریكائی‌ها به درخواست وی توجهی نشان ندادند عقب‌ نشست.
مقام آمریكائی درباره عقب‌نشینی سخنگوی كاخ سفید از اظهارات خود درباره اینكه احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب ایران است گفت: ما تحت فشار اسرائیل و كشورهای عربی اظهارات خود را پس گرفتیم چون كشورهای عربی میانه‌رو نمی‌خواهند احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهور ایران به رسمیت بشناسند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر