۱۳۹۲ خرداد ۷, سه‌شنبه

امام آسوده نخواب!


نتایج بُهت آور دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران سند تاسف آوری از بی صداقتی دولتی است که خود را متعهد به برگزاری سالم این انتخابات معرفی کرده بود.

شائبه تقلب گسترده در انتخابات و اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد با آرائی 25 میلیونی، اتهام سنگینی را متوجه وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران کرده که در صورت صحت، بی سابقه ترین رویداد در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طی ده دوره گذشته ایران است.
داوری در مورد صحت یا عدم صحت چنین تقلبی تنها یک فرجام خواهد داشت و آن اینکه در صورت عدم توجه نظام به مدعیان تقلب و عدم توجه به رفع چنین شبهه ای، دولت جمهوری اسلامی طی 4 سال آینده در تمشیت امور داخلی و خارجی و مواجهه اش در عرصه های دیپلماتیک و بین المللی باید بار سنگین دولت متقلب و نامشروع را بر دوش خود کشد.
پایوران جمهوری اسلامی کمتر بر این نکته بدیهی توجه می کنند که در انتخابات مزبور یا واقعاً تقلب صورت گرفته و یا آنکه در ذهنیت کسر عظیمی از شهروندان توهماً «احساس تقلب» بوجود آمده. بر همین اساس بر مصلحت اندیشان حکومت فرض است تا به هر نحو مقتضی ترتیبات مرتفع شدن این شائبه را فراهم کنند.
این در حالی است که صحه گذاردن شتابزده و ناسنجیده آیت الله خامنه ای بر نتیجه انتخابات عملاً منجر به تقویت شائبه تقلب نزد افکار عمومی شده است .
آیت الله خامنه ای در موقعیتی اقدام به تائید صد درصدی سلامت انتخابات کرد که قانوناً نامزدهای مدعی تقلب هنوز از فرصت ارجاع شکایت خود به شورای نگهبان برخوردار بودند تا بدینوسیله این فرصت برای نظام مهیا شود تا دامن خود را از صحت چنین اتهامی پاک کند.
نکته محوری در غائله انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد آن است که فرجام شائبه تقلب در این انتخابات چه صحت داشته باشد و چه از اساس کذب و اتهام باشد نهایتاً و در موقعیت حاضر ایجاد کننده «احساس تقلب» در ذهنیت شهروندان ایرانی شده.
احساسی که کلیت نظام عقلاً موظف به امحای چنین ذهنیتی بمنظور اثبات صاحب صلاحیتی دولت و پمپ مشروعیت به آن جهت اخذ مسئولیت مدیریت اجرائی کشور است.
اکنون این فرصت در اختیار نظام قرار دارد تا بمنظور برخورد با «تقلب صورت گرفته» یا امحای «احساس تقلب» در ذهنیت شهروندان با برگزاری مجدد انتخابات (با حضور کامل ناظران دیگر نامزدها) اقدام به بازسازی باور و اعتماد عمومی و بازتولید مشروعیت مردمی خود کند.
طبعاً در صورت صحت نتایج انتخابات 22 خرداد، برگزاری مجدد چنین انتخاباتی کمترین ریزشی در آرای 25 میلیونی اعلام شده محمود احمدی نژاد نخواهد داشت و قهراً رای دهندگان 25 میلیونی ایشان مجدداً و با عزمی راسخ تر رای اعتماد میلیونی خود به احمدی نژاد را تجدید خواهند کرد.
در آن صورت ضمن منزه شدن ذهنیت شهروندان از «احساس تقلب» دولت آقای احمدی نژاد می تواند با قدرت و قوت و اعتماد بنفسی هر اندازه افزون تر سکان هدایت مدیریت اجرائی کشور را به دست گرفته و متقابلاً مخالفان ایشان نیز به احترام برخورداری واقعی و میلیونی ایشان از رای اعتماد قاطبه شهروندان به استقبال مدیریت چهار سال آینده رئیس جمهور منتخب روند.
در غیر این صورت کلیت حکومت در ایران مجبور خواهد بود تا دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد را با ننگ دهان کجی و عدم اعتنا به آرای دگرباشانه قاطبه ملت ایران، سپری کند.
ننگی که در صورت عدم توجه به مرتفع کردن، این حق را به شهروندان می دهد تا قبل از «دولت برگزار کننده انتخابات» ضمن متوجه کردن انگشت اتهام خود به راس هرم قدرت در ایران مدعی آن شوند که:
اگر آیت الله خامنه ای با علم به صحت تقلب در انتخابات امضای خود را پای نتیجه اعلام شده آن گذاشت دیگر صاحب صلاحیت برای تداوم مسئولیت در کرسی رهبری نظام نیست که عمومیت آرای شهروندان ایرانی را فدیه ماندگاری «محمود احمدی نژاد» بر کرسی ریاست جمهوری کرد.
این بر عهده نامزدهای رقیب احمدی نژاد در انتخابات مزبور است تا ایثارگرانه بمنظور عدم تحقق چنین باوری و بمنظور اعاده حق خود و بی توجهی نظام به پایه های مشروعیت اش، راساً مدیریت این بحران را بر عهده گیرند.
بُغض متراکم شهروندان مدعی تقلب در ایران این فرصت نامیمون را در فضای سیاسی ایران مهیا کرده تا هرآئینه با بروز گسترده اعتراض های خیابانی، فضای رادیکالیزه در اختیار حرامیان قرار گیرد تا با سرکوب خونین آشوب هائی محتمل، حداقل های دستآوردهای دمکراتیک در ایران نیز با سیاست مشت آهنین به اضمحلال کشیده شود.
نامزدهای مدعی تقلب در انتخابات بمنظور خیابانی نشدن اعتراض های مردمی می توانند با تکیه بر سنت سیاسی ـ مذهبی بست نشینی که میراثی موثر و ارزشمند از دوران مشروطیت است ضمن مدیریت اعتراض های مردمی و پرهیز از خشونت خیابانی فرصت شیطنت را از حرامیانی که مترصد بر هم زدن نظم اجتماعی در جامعه اند را گرفته و متقابلاً با ابزاری بهداشتی حکومت را مُجاب به تامین خواسته های خود کنند.
حرم آیت الله خمینی مناسب ترین مکان جهت چنان بست نشینی خواهد بود تا بدین وسیله آقایان کروبی و موسوی و دیگر مدعیان تقلب در انتخابات بتوانند با پناه بردن خود و دیگر شهروندان مدعی تقلب در انتخابات به بنیان گذار جمهوری اسلامی به خاک سپرده شده در آن مکان سوته دلی کرده و با ایشان نجوا کنند که:
اماما! آسوده نخواب که ما مدعیان پیروی از خط و سلوک و انقلابت علی رغم بیدار بودن مان در تاسی به توصیه های شما تعلل کردیم!
اماما! آسوده نخواب که علی رغم گوشزد دلسوزانه ات که: «من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت می کنم نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد» بی مبالاتانه در حراست و حفاظت ازانقلاب و نظامت غفلت کردیم!
اماما! آسوده نخواب که امروز می بینی همان کسانی که در فیضیه کوزه ای را که فرزند خردسالت مرحوم مصطفی از آن آب نوشید، آب می کشیدند امروز چماق های خود را برای پاک کردن خون فرزندان برومندمان به اتهام رای دادن به یاران باقیمانده شما در حوزه های انتخابیه، آب می کشند!
اماما! آسوده نخواب که امروز ما نیز «شریک شُرب» همه آن خون دل هائی شده ایم که پیشتر شما از آن گروه متحجر خوردید!
اماما! آسوده نخواب که امروز فرزندانت را به اتهام عزم برافراشتن بیرق اصلاح و معنویت و پالایش نظام از نااهلان و نامحرمان. به اتهام تلاش جهت برافراشتن بیرق مُلکداری اسلام نابت بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری، سرکوب می کنند!
اماما! به شما و فضای دینی و معنوی مرقدت پناه آورده ایم تا خود و جوانان مان را منزه از اتهام لاابالی گری و لاقیدی و دین ستیزی و بی ایمانی کنیم!
اماما! به شما پناه آورده ایم چون خود به ما آموختی که در این دنیا تنهای تنهائیم و در این دنیا هیچکس را جز خدا نداریم و در این دنیا هیچکس را جز خدا نمی خواهیم داشته باشیم!
اماماً به شما پناه آوردیم تا قبل از آنکه دنیا هزینه نامشروعی حکومت را از ملت مان بگیرد خود هزینه پرداز اثبات مشروع بودن حکومت مان با انتخاباتی سالم باشیم!
اماما! به برکت انفاس قدسیه و همان دل آرام و قلب مطمئن و روح شاد و ضمیر امیدوارت وصایت ما را نزد خداوند بفرما تا ما را یاری کند که او بهترین یاری کنندگان است.
ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم

داریوش سجّادی
23/خرداد/88


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر