۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

نامه رئيس جمهور سابق قبرس به رئيس جمهور ايران


بدنبال برگزاری دادگاه موسسه نظرسنجی آينده و ايراد اتهاماتی در آن دادگاه عليه متهمان عباس عبدی و حسين قاضيان مبنی بر مجالست ايشان با مراکز وابسته به عوامل اطلاعاتی آمريکا، از جمله مرکز گفتگوی جهانی در قبرس و معرفی حسين عليخانی رياست اين مرکز در کيفر خواست صادره دادستانی تهران به عنوان «يک تبعه آمريکائی ضد انقلاب! ، بانی محافل نزديک کننده ايرانيان ضد انقلاب و ضد مذهب درون و بيرون از کشور با برگزاری کنفرانسهای دوره ای ، عضو لژهای فراماسونری، عنصر فعال در حوزه مافيای اسلحه و نفت ، دلال نفت و قاچاق اسلحه در سطح جهانی» مشاراليه شخصاً طی ماه جاری با تحرير نامه ای سرگشاده اقدام به پاسخگوئی و رد کليه اتهامات منتسبه به خود کرد.

جالب ترين نکته در نمايشنامه دادگاه موسسه نظرسنجی آنجا بود که هم زمان با استنطاق عبدی و قاضيان بدليل مشارکت در اجلاس های برگزار شده توسط «عليخاني آمريکائی» دادگاه ديگری در قوه قضائيه ايران، ايالات متحده آمريکا را بدليل تضييع حق همين حسين عليخانی اما اين بار به عنوان يک شهروند ايرانی مظلوم و مورد شکنجه واقع شده متهم شناخته و دولت اين کشور را ملزم به پرداخت مبلغ 500 ميليون دلار غرامت به عليخانی «ضد انقلاب و آمريکائی سابق»! کرده است!!!

(رجوع به مقاله وارونگی قضائی)

اين تناقضی فاحش در رويه قضائی عدليه جمهوری اسلامی است که ظاهراً مسئولين اين نهاد کمتر تمايلی جهت پاسخگوئی نسبت به آن از خود نشان می دهند.

علی رغم سکوت قابل فهم و انتظار مسئولين قوه قضائيه در اين مورد ويژه ، طرف های ديگر ماجرا حرف های زيادی برای گفتن داشته و ابائی نيز از ابراز تمايلشان به بيان نقطه نظرات خود نشان نمی دهند.

«جورج واسيليو» رئيس جمهور پيشين قبرس، يکی ديگر از کسانی است که اخيراً ضمن ارسال نامه ای رسمی به رياست جمهوری ايران مراتب اعتراض خود به بخشی از اتهامات مطروحه در کيفرخواست پرونده موسسه نظرسنجی آينده را ابراز کرده.

ذيلاً ضمن جلب توجه خوانندگان به متن نامه رئيس جمهور سابق قبرس به رئيس جمهور خاتمی از دکتر غلامحسين الهام سخنگوی جديد قوه قضائيه که بنا به شهادت روزنامه کيهان مورخ دوشنبه 21 بهمن مشاراليه «برخوردار از دكتراي حقوق جزا و عضو هيئت علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران بوده كه ضمن تسلط بر علوم حقوقي و قضايي، داراي بياني روان ولهجه اي صريح می باشند» اين انتظار می رود که ايشان در بدو استقرار در مسند سخنگوئی قوه قضائيه با بيانی روان و لهجه ای صريح بفرمايند تناقض مستتر در رفتار قوه قضائيه لااقل در همين يک مورد مذکور با کدام ادله حقوقی و قضائی قابل توجيه است؟


داريوش سجادی

27/ بهمن/81

آمريکا


متن ترجمه فارسی نامه ارسالی رئيس جمهور سابق قبرس به رئيس جمهور خاتمی
5 فوريه 2003
حجت الاسلام محمد خاتمی

مقام عالی رياست جمهوری اسلامی ايران



عاليجناب
مايل می باشم توجه جنابعالی را به واقعه تاسف باری که اخيراً در ايران رخ داد، جلب نمايم.

در دسامبر 2002 مطبوعات ايران عليه عباس عبدی و حسين قاضيان کيفرخواست هائی را به چاپ رساندند و اين دو نفر را متهم به همکاری با دشمنان جهت سرنگونی جمهوری اسلامی ايران کردند. اين کيفرخواست شامل اتهاماتی جدی عليه مرکز گفتگوی جهانی مستقر در قبرس است که اينجانب نيز عضو هيات رئيسه آن می باشم.
مطابق اين کيفرخواست ، مرکز گفتگوی جهانی و رياست آن آقای حسين عليخانی با دولت آمريکا و سرويس های اطلاعاتی هماهنگ بوده و فعاليتهای «ضد ايرانی» و «ضد انقلابی» را پيش برده اند. آقای عليخانی به «برگزاری همايش های به عنوان پوششی جهت برقراری ارتباط ميان عناصر داخلی(در ايران) و سرويس های اطلاعاتی غربی» متهم شده (همچنين آقای عليخانی به غلط بعنوان يک «تبعه آمريکا» معرفی شده در حالی که وی دارای تابعيت ايرانی ـ قبرسی هستند)

من نظری در خصوص اتهامات کلی عليه آقايان عبدی و قاضيان بيان نمی کنم. نگرانی من تنها در خصوص اتهامات عليه آقای عليخانی و مرکز گفتگوی جهانی است. بايد تاکيد کنم که اين ادعاها کاملاً واهی و بی اساس است. مرکز گفتگوی جهانی مؤسسه ای کاملاً مستقل بوده و هيچ گونه وابستگی با هيچ دولت يا نهاد سياسی نداشته و از هيچ دولت و نهاد سياسی بودجه و کمک دريافت نمی کند. هدف مرکز گفتگوی جهانی پيشبرد صلح و تفاهم ميان مردم و کشورهای جهان بوده و در واقع مرکز در بدنبال ارتقاء «گفتگوی تمدنها» که به نام جنابعالی پيوند خورده می باشد. به همين منظور مرکز گفتگوی جهانی در خلال سالهای گذشته به برگزاری تعدادی همايش و اجلاس پرداخته است. در برخی از اين نشست ها مدعوين ايرانی و آمريکائی با يکديگر يک جا جمع شده اند اما نه به منظور «براندازی جمهوری اسلامی» که اتهامی مضحک است بلکه بمنظور ايجاد فرصت برای شرکت کنندگان جهت تبادل نظر و بحث پيرامون بهبود روابط ايران و آمريکا. بسياری از سخنرانان ما نه تنها از اهداف آمريکا در قبال ايران حمايت نکرده اند بلکه نسبت به سياست آمريکا در خصوص جمهوری اسلامی ايران شديداً انتقاد نموده اند.
عاليجناب؛ اکاذيب منتشره عليه مرکز گفتگوی جهانی و آقای عليخانی در حالی که کاملاً بی اساس می باشند، منجر به خدشه دار شدن اعتبار آنان می گردد. بنابراين متشکر می شوم چنانچه اعتراض اينجانب را به مسئولين نشر اين اکاذيب اعلام بفرمائيد. ادعاهائی واهی از اين نوع تنها اعتبار جمهوری اسلامی ايران را در خارج خدشه دار کرده و به دشمنان جمهوری اسلامی ايران فرصتی جهت بی اعتبار ساختن آن می دهد.

با احترام ـ دکتر جورج واسيليو

ميانجی ارشد پيوست قبرس به اتحاديه اروپا

رئيس جمهور سابق قبرس (1993 ـ 1988)










هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر