۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

مجادله با مجانين!


درج مقاله «هدف مجازی» در سايت خبری گويا(1)اگرهيچ حُسنی نداشت لااقل برخی از بازتابهای آن می تواند موجبات انبساط خاطر خوانندگان را فراهم آورد.

دو واکنش زير نسبت به آن مقاله نمونه ای از قوت احتجاج (!) و بنيه مستحکم و منطقــــی استدلال (!) نويسندگانش در نقد مقاله «هدف مجازی» است.

هر چند خواندن هر دوی اين مقالات تنها اتلاف وقت است اما برای تغيير ذائقه خوانندگان مطالعه آنرا توصيه می کنم.


1ـ نشريه ايرانيان ـ منتشره در آمريکا ـ دوشنبه دوم مهر هشتاد:
ايادی ظلمت و تاريکی (بقلم؛ کوروش فريزان)

من کاملاً از سطح درک مسائل توسط اين حاج آقا(!) شوکه شدم. در وهله اول من تقريباً مطمئنم اين حاج آقا(!) وجود خارجی ندارد(!) و احتمالاً يکی از کسانی است که با اسم مستعار می نويسد(!) ثانياً اگر وجود خارجی دارد يا هر کسی که اين لاطائلات را نوشته مايلم به او بگويم : عمو برو کشکتُ بساب، انقدر چرت و پرت نگو(!) اگر فکر می کنی زرنگی و می تونی مردم را به بازی بگيری ، اشتباه می کنی.

فقط يه چيز می خام بهت بگم: عمو(!) تموم شد، تو ممکنه فکر کنی از طريق حمله به روزنامه کيهان و AFP (!) بعنوان منابع خبری آشغال(!) می توانی هدف نهائی خودت را پنهان کنی. اما حاجی(!) کاملاً اشتباه می کنی. تو خودت هم دقيقاً مثل کيهان و AFP هستی. از الفاظی مانند روزنامه نگار استفاده نکن. چه صلاحيتی؟ و چه روزنامه ای؟ خودت مزدور کيهانی ولی رسماً در مقالاتت نمی گی(!) می تونی يک مقاله را که توی زورنامه(!) ببخشيد روزنامه چاپ کرده ای را نشانم بدی؟

شما داريد آبروی روزنامه نگاری را می بريد. وقتی عنوان روزنامه نگار برای حاج آقا سجادی(!) عنوان می شه من را ياد عنوان «رهبر عظيم الشأن» می اندازه که برای ملا استفاده می شه.

تو (منظور حاج آقا سجاديه!) می دونی که انسانها نمی تونن عظيم الشأن باشن؟ آيا در هيچ ادبياتی می تونی پيدا کنی که لغت عظيم الشأن جز برای دراکولا و شيطان، برای انسان هم بکار رفته باشه؟

قبل از اينکه الفاظ را از منابع غربی بگيری، آنها را چک کُن. آن منابع هم ممکنه مانند خودت کاسه ای زير نيم کاسه شون باشه(!) توصيه می کنم که بمردم خدمت کنی. اگر می خواهی قلم بزنی بمسائلی مانند فحشا و مواد مخدر در ايران بپرداز. بزار(!) مردم بدونن که ايادی تاريکی نمی تونن زنان را اجاره کُنن.آنگونه که آن قاضی کرجی کرد.آن مرديکه تو کرج فکر کرد همه زن ها مانند خواهر و مادر يا فاميل خودش هستن!

اين نوع افراد عادت کردن که زن ها را اجاره کنن. اينها نتيجه چنين نوعی از زندگی است. همه شون بی استثنا اينطورند. به اين مسائل بپرداز. مسائل واقعی. نه به نسخه دستکاری و نقل قول شده از AFP (!)


2 ـ روزنامه کيهان، چاپ تهران ـ صفحه دو ـ چهارشنبه چهارم مهر هشتاد:


عصبانيت ضدانقلاب از انحصارشكني خبري كيهان (اخبار ويژه)

شكسته شدن انحصار خبري رسانه هاي آمريكا توسط كيهان، مزدوران كاخ سفيد را عصباني كرده است. پس از آنكه روزنامه كيهان ابعاد و اخبار ناگفته انفجارهاي آمريكا را فاش ساخت و در طول يك هفته مبارزه خبري با رسانه هاي بزرگ وابسته به غرب، توانست اسناد و نشانه هايي از مداخله عوامل داخلي آمريكا را در حوادث مذكور ارائه كند، بعضي از عناصر وابسته، سازمان سيا به موضعگيري عليه كيهان مجبور شده اند.
داريوش سجادي- يكي از چهره هاي ضدانقلاب آمريكانشين- طي مقاله اي با اعلام اينكه «كيهان ظاهرا مي كوشد با تشبث به رويه افشاگرانه روزنامه معتبر واشنگتن پست در جريان رسوايي واترگيت، نقش لژيونر را درجامعه رسانه اي ايران و منطقه عهده داري كند» نوشت: درج تيترهاي جنجالي درصفحه نخست اين روزنامه از قبيل: «نقش ناراضيان آمريكايي در حملات انتحاري به واشنگتن و نيويورك» «اخبار اختصاصي كيهان از پشت پرده صحنه انفجارهاي آمريكا»، «خلباني كه به پنتاگون زد اخراجي ارتش آمريكا بود» و «سهم اسرائيل درماجراي انفجارهاي آمريكا آشكار شد» جملگي مبين اشتياق فراوان اين روزنامه جهت اثبات پيشرو بودنش در پيگيري و كسب آخرين اخبار واقعي از عمليات يازده سپتامبر است.»
اين ضدانقلاب بدون آگاهي از تأثير اخبار و گزارش هاي اختصاصي كيهان در شكل گيري يا اصلاح برخي تصميمات در داخل، تلاش كرد تا رويكرد اطلاع رساني اين روزنامه را بيهوده و درعين حال خطرناك وانمود كند. وي نوشت كه روزنامه كيهان منافع و مصلحت هاي ملي ايران را در تحليل هاي خود رعايت نكرده است.
اين شخص كه به عنوان يك آدم مرفه در آمريكا شناخته مي شود قبلاً طي مقاله اي در يكي از هفته نامه هاي زنجيره اي، كيهان را نماينده اقشار مستضعف و ضداشرافي گري در جامعه ايران دانسته و تأكيد كرده بود: كيهان توانسته نمايندگي قابل اعتماد و مورد وثوق بخشي از لايه هاي اجتماعي ايران را متكفل شود. وي همچنين در سمينار سيرا- مركز مطالعات و پژوهش هاي ايران وابسته به سازمان سيا- طي سخناني گفته بود:مردم در انتخابات رياست جمهوري بين بد و بدتر، يكي را انتخاب كرده اند!
گفتني است دور جديد حملات ضدانقلاب مقيم آمريكا عليه روزنامه كيهان درحالي صورت مي گيرد كه بعضي از نشريات داخلي مثل روزنامه نوروز نيز طي روزهاي اخير به بهانه نقد مواضع و اخبار حرفه اي و تخصصي كيهان، اين روزنامه را مورد تهاجم قرار داده اند.




نتيجه: الحمد الله الذی جعل العدائنا الحُمقا!

خدا را شکر می کنيم که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد!

(هر چند همواره دشمن دانا را ترجيح بر خصم جاهل داده ام اما ظاهراً برخورداری از چنين نعمتی استحقاقی بالا را می طلبد!)


داريوش سجادی ـ روزنامه نگار مقيم آمريکا

8/مهر/80

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(1) ـ هدف مجازی (تحليلی از وضعيت سياسی ايران در جريان مناقشه بين المللی مبارزه با تروريسم):

http://news.gooya.com/0901/2209/pdf/2209-25.pdf

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر