۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

رمز روئين تنی خاتمی


دكتر احمد توكلي ، تئوريسين اقتصادي جناح محافظه كار اخيراً اظهار داشته :

«دولت خاتمي نه تنها در كاهش مشكلات اقتصادي موفق نبوده ، بلكه بدليل سياستگذاري نادرست و انتخاب سياستگذاران ناوارد مقصر نيز بوده است»

دكتر توكلي اين اظهارات را در حالي بيان مي كند كه خود علي رغم برخورداري از دكتراي اقتصاد از انگلستان موفق نشد روزنامه «فردا»يش را بيش از چند ماه سر پا نگاه دارد و نهايتاً بنا به اظهار ايشان بدليل مشكلات مالي آنرا تعطيل كرد.

اين نكته بمعناي ناديده انگاشتن مشكلات اقتصادي موجود ايران نيست و قهراً دولت موظف به حل بلاترديد و عاجل وضعيت نامطلوب اقتصاد ايران است .

اما نكته اي كه هم دكتر توكلي و هم ديگر متحدان ايشان از درك آن عاجز مانده اند ، رمز روئين تني خاتمي است كه علي رغم كثرت مشكلات معيشتيِ جامعه ايران ، خاتمي همچنان محبوب و در رأس اقبال مردم قرار دارد .

اين چيزي نيست الا احترام ، صداقت و بها دادن به مردم توسط خاتمي .

خاتمي اين درس را بخوبي از حضرت امام (ره) فرا گرفته . همانطور كه امام نيز علي رغم آنكه طي ده سال حضورشان بر اريكه رهبري انقلاب و جمهوري اسلامي ايران ، نتوانست از بُعد اقتصادي ارمغان چشمگيري به مردم عرضه كند و بخش عمده اي از زمامداري ايشان در سالهاي سخت و توانفرساي جنگ و مشكلات مبتلابه اقتصادي ناشي از جنگ سپري شد . اما بواسطه احترام به مردم و آرائشان و صداقت و مهرورزي به ايشان با استقبالي چهر ميليوني وارد ايران شد و با مشايعتي ده ميليوني از ميان اُمتش رفت!

هر چند برخوردار شدن از اين نوع نگاه و پذيرشِ ولي نعمت بودن مردم ، مستلزم فروتني و خودسازي توانفرسائي است . اما بي بهره گان از اين آموزه نيز چنانچه بخواهند مي توانند خود را از اين نگاه مهربانانه بهره مند سازند . اگر بخواهند.



داريوش سجادي

تير 1379 ـ روزنامه بهار


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر