۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

پاسخ کريستين امانپور به مقاله توهم


بدنبال چاپ مقاله «توّهم» در رورنامه پيام آزادی چاپ تهران بتاريخ نُهم اسفند ماه سال 77 که طی آن انتقاداتی در خصوص گزارش خبری ـ تحليلی Perspectives مطرح کرده بودم، گزارشی که توسط خانم کريستين امانپور تهيه شده بود و ضمن پرداختن به تحولات ايران بعد از روی کار آمدن رئيس جمهور خاتمی در هفتم اسفند ماه سال 78 در شبکه خبری CNN پخش شد.

متعاقباً پاسخی توسط خانم امانپور به اين مقاله داده شد که ضمن درج آن قضاوت در خصوص مقاله توهّم و پاسخ ايشان را به عهده خوانندگان می گذارم.

داريوش سجادی

روزنامه پيام آزادی

11/اسفند/78
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آقای سجادی

از مطلبتان در خصوص گزارش يکساعته ام در CNN متشکرم.

اجازه دهيد با اطمينان بگويم که شما احتمالاً پيام اصلی آن گزارش را درک نکرده ايد.

اين برنامه به هيچ عنوان القاء نمی کرد که اصلاحات در ايران صرفاً در جهت تامين خواسته های جوانان سکولار طراحی شده يا آنکه بدنبال آنست که به زنان اجازه زلف افشانی داده شود.

همچنانکه شما مسلماً مشاهده کرده ايد داستان آن جوانان تنها بخشی قليل از برنامه را تشکيل می داد.اين گزارش بوضوح بيان کرد که در حالی که اين افراد تقاضاها و خواستهای خود برای آزادی فردی را دارند، اصلاح طلبان واقعی دانشجويان دانشگاهها و روزنامه نگاران و سياستمدارانی هستند که بخش اعظم فيلم من به آنها پرداخته است.

اما ايرانيان سکولار هم بخشی از جامعه ايران را تشکيل می دهند و بهمين دليل است که من هم بخشی از برنامه ام را به آنان اختصاص داده ام.

نه من و نه هيچکس ديگری بدنبال القای آن نيست که اصلاحات ايران بمعنای پايان حيات انقلاب اسلامی است بلکه برعکس من تاکيد نموده ام که اصلاحات در ايران توسط مردم مذهبی به پيش می رود، کسانی که بدنبال آنند تا کشورشان را با ايده آلهای اوليه انقلاب سال 79 مطابقت دهند.

افزون برآنکه از سال 91 که به اخبار ايران پوشش داده ام تمام توان حرفه ايم را بکار گرفتم تا تصويری واقعی و انسانی از ايران ارائه نمايم. تصويری فراسوی کليشه ها.

متاسفم که شما اين را در برنامه من مشاهده نکرده ايد. نظر شما هرچه که باشد ايران نتوانسته بدرستی پيام خود را به جهان برساند.

پيام های تشکر بسياری دريافت کرده ام بخاطر آنکه سرانجام تصويری از ايران نشان داده ام که مُبيّن برخورداری اين کشور از تمدنی والاست که احترام به فرهنگ و دين خود می گذارد و برخوردار از تجربه سياسی نوين و پويائی است.

گزارش من بخاطر تمامی دلايل درستی که داشته ام تاثير عميقاً مثبتی داشته است.

کريستين امانپور

2/مارچ/2000

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر