۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

پاسخ به جوابيه کريستين امانپور


سرکار خانم کريستين امانپور

علی رغم ارسال توضيحتان در خصوص برنامه Perspective ليکن کماکان معتقدم سطح تحليل در آن گزارش کاملاً ضعيف بوده است.

اينکه اظهار داشته ايد از سال 91 کوشش حرفه ای خود را صرف انعکاس تصويری واقعی و انسانی از ايران کرد ه ايد، قرين واقعيت است. اما مشکل آنجاست که تصورتان از بنيّه حرفه ايتان بيش از واقعيت آنست.

شخصاً از سال 91 و به دقت محصول کار شما را پی گيری کرده ام. حتی آن سه شنبه شبی که در کاخ رياست جمهوری تهران در زمستان سال 76 برای ضبط مصاحبه اختصاصی تان با رئيس جمهور خاتمی و انتقال پيام ايشان به مردم آمريکا، تيم خبريتان را امر و نهی می کرديد، اينجانب نيز تنها روزنامه نگاری بودم که آنشب و در آن نشست حضور داشت و در اتاق مجاور بدقت محتوای مصاحبه تان را با خاتمی دنبال می کردم.

بهمين دليل هم بود که نخستين موضع گيری در قبال آن مصاحبه بقلم اينجانب در فردای پخش آن مصاحبه از آنتن CNN در نشريات ايران چاپ شد(1) و در آن جا نيز صريحاً اعلام کرده بودم جنابعالی در تمامی طول مدت مصاحبه تان ، کودکانه می کوشيديد اقراريه يا تعهد نامه ای ولو شفاهی از رئيس جمهور خاتمی مبنی بر اجتناب جمهوری اسلامی ايران از دست زدن به اقدامات تروريستی بعنوان سوغاتی گرانقدر برای ارائه به دولتمردان واشنگتن اخذ نمائيد!

متأسفم که مجبورم ضعف تحليل در اکثر گزارش هايتان از تحولات و رويدادهای ايران را در اينجا تکرار کنم.

در پاسختان به مقاله توهم مدعی شده ايد جوانان سکولارِ گزارش يک ساعته تان بخش کوتاهی را شامل می شده در حاليکه سناريوی آن «فيلم» بر محوريت و آغاز و فرجام همان جوانان و مطالباتشان متمرکز شده بود.

لازم بذکر می دانم که به اطلاعتان برسانم، همانگونه که جنابعالی پيام های تشکر بسياری بواسطه گزارش تان که مدعی ارائه چهره ای والا از تمدن ايران است! دريافت کرده ايد. اينجانب نيز بعد از درج مقاله «توهم» همزمان در ايران و آمريکا با حجم وسيعی از پيام ها مواجه شدم که جملگی معترض ديدگاه شما در گزارشتان بودند.

صميمانه به شما توصيه می کنم برای ادامه کار خبری تان بر روی ايران، يا خود را مجهز به بينشی عميق از تاريخ تحولات ايران نمائيد و يا آنکه کوشش خود را صرف حوزه های خبری ديگری جدای از حوزه ايران نمائيد!
داريوش سجادی

5/مارچ/ 2000

نشريه گلف 2000 ـ نيويورک

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(1) ـ مقاله The Gap روزنامه انگليسی زبان ايران نيوز ـ چاپ تهران ـ 8/ژانويه/98


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر